Her kan du læse Balletkompagniets forretningsbetingelser og privatlivspolitik (GDPR)
Forretningsbetingelser for Balletkompagniet
Generelle oplysninger:
PRISER
Alle priser nævnt på dette websted er i danske kroner uden moms, da virksomheden er en undervisningsvirksomhed i kulturelle discipliner. Hvis brancen tillægges moms, vil alle priser stige med 25%.
Når du via dit betalingskort køber et af følgende produkter: tilmelding til et ballethold eller arrangementer, sker det som en forudbetaling for den periode, der er angivet ved købet.
Der kan opkræves et gebyr i forbindelse med din betaling. Gebyret vil altid være angivet tydeligt alle steder, hvor en transaktion kan foretages samt fremgå tydeligt af alle priser nævnt på dette websted og på alle kvitteringer fremsendt.
Der tilbydes ikke refundering af penge for dine køb, når ydelsen er taget i anvendelse. Via dit login kan du til enhver tid se dine køb. Fejlkøb refunderes naturligvis eller købet placeres korrekt.
Der kan forekomme op til to aflysninger pr. balletsæson (august-juni) uden kompensation. Forekommer der aflysninger udover to gange, vil der blive kompenseret med 1/4 af månedskontingentet pr. aflysning.
Hvis et arrangement ikke kan gennemføres, fx en balletcamp, vil Balletkompagniet returnere det ved tilmelding betalte beløb.
BETALING
På dette websted kan der betales med følgende betalingsmidler:
- Dankort
- Visa/Electron/VPay
- American Express
- Mastercard/Maestro
- JCB
Betaling sker forud.
Klubmodul ApS benytter DIBS, som er godkendt af NETS A/S til denne form for transaktioner. Alle transaktioner behandles krypteret, ingen kortdata er derfor synlig.
Ved automatisk trækning på betalingskort gemmes dine kortinformationer ikke hos Balletkompagniet, men hos DIBS.
ABONNEMENTSVILKÅR
Såfremt at købet er et kontinuerligt abonnement er følgende vilkår gældende.
Det er en forudsætning for køb af ydelser via dette websted, at du tilmelder dig betaling via Dankort eller andet betalingskort, som er godkendt af Nets/Teller A/S og evt. andre betalingsindløsere.
I forbindelse med din første betaling godkender du, at dette websted fremover må trække pengene på din konto via dit betalingskort indtil du enten ændrer dit medlemskab eller afmelder købet.
Købet af medlemskabet købes gennem Klubmodul ApS men vil blive leveret af Balletkompagniet. Beløbet trækkes automatisk via dit betalingskort.
Kvittering for betaling sendes via email. Når du tilmelder dig accepterer du her nævnte vilkår og salgsbetingelser. Dit abonnement kan du til enhver tid stoppe ved at kontakte Balletkompagniet.
Inden betalingskortets udløbsdato eller ved ændringer i kortdata fremsender vi påmindelse pr. mail herom og du opfordres til at logge ind på din profil og opdatere dine betalingskort ved at logge ind på din profil, klik på "Dine tilmeldinger" og herefter på "Ret Dankort info", slut af med “opdater dine oplysninger”. Bemærk, at linket til at rette betalingskort information først kommer frem, når du har modtaget dit nye betalingskort.
Ved spærring af dit betalingskort er du selv ansvarlig for at foretage en ny tilmelding med et nyt betalingskort. Dette gøres ved at følge samme fremgangsmåde som beskrevet ovenfor.
UDMELDELSE FRA BALLETSKOLEN
Hvis du ønsker at udmelde dig fra balletskolen, skal vi modtage din udmeldelse på mail: ballet@balletkompagniet.dkVi har én måneds opsigelse, og skal orienteres på mailen ballet@balletkompagniet.dk senest d. 25. i måneden for at opsigelsesperioden træder i kraft. Hvis udmeldelsen sker efter d. 25. i måneden, vil udmeldelsen ske med yderligere en måneds opsigelse. Skriv meget gerne i din mail en bemærkning om, hvorfor du stopper. Det er ikke muligt at afmelde sig direkte fra sin klubmodul-profil.
Eksempel: en udmeldelse sendt på mail d. 25. januar vil gælde pr. 28. februar, og der betales kontingent sidste gang 1. februar. En udmeldelse sendt til os på mail d. 26. januar vil gælde pr. 31. marts, og der hæves kontingent 1. februar og 1. marts hvorefter betalingen ophører. Eleven er velkommen til at deltage i undervisningen i opsigelsesperioden.
Når du udmelder dig nulstilles din anciennitet. For at danse solo til vores Diplomoverrækkelse i anledning af 5-, 10- eller 15-års jubilæum, skal man have danset fast i 5, 10 eller 15 sæsonener uden afbrydelse på længere end 2 måneder.
EJ ABONNEMENT
Betales dette websteds ydelser ikke under abonnement fremsendes der email med link til betaling for den pågældende ydelse.
FORTRYDELSESRET
Du har 14 dages fortrydelsesret for køb foretaget på dette websted. Har du købt et abonnement, løber fortrydelsesretten fra bestillingstidspunktet og bortfalder, når du deltager i undervisningen anden gang.
Ønsker du at benytte dig af fortrydelsesretten for en ydelse, f.eks. et abonnement, skal du rette henvendelse til os, inden udløbet af fortrydelsesretten. I dette tilfælde fratrækkes tilbagebetalingen 100 kr. pr. balletklasse, der er deltaget i.
PERSONOPLYSNINGER
Når brugeren klikker rundt på dette websted, indsamles statistiske data. Disse data er helt anonyme, hvilket betyder, at de ikke indeholder oplysninger, der kan identificere brugeren, selv om denne måtte være logget ind. Følsomme data, der sendes via nettet, er sikret ved brug af SSL kryptering ("Secure Socket Layer"). De servere, der opbevarer data om vores brugere, er placeret sikkert bag en firewall. Oplysninger opbevares krypteret på serveren. De oplysninger, du giver, behandles i fuld fortrolighed og bliver udelukkende brugt i forbindelse med fakturering af indkøb på dette websted, eller deres leverandører samt udsendelse af nyhedsbreve, som brugeren har tilmeldt sig. Som registreret bruger hos dette websted har du altid mulighed for indsigt, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven. Personoplysningerne opbevares i 5 år efter sidste transaktion med kunden. Ingen registrerede personoplysninger videregives til tredjemand i nogen form på noget tidspunkt, medmindre det sker efter krav i lovgivning eller i øvrigt kræves af offentlige myndigheder.
BRUGERNAVN OG ADGANGSKODE
Kunder, der ønsker at tilmelde sig hold på dette websted, tildeles et brugernavn og en adgangskode. Det er kundens ansvar at opbevare disse informationer og ikke videregive disse til andre.
NYHEDSBREVE
Nyhedsbreve kan udsendes via e-mail til den mailadresse du har oplyst. Du kan til enhver tid framelde dig nyhedsbreve igen ved at slette din profil eller framelde nyhedsbreve enten via link i mailen eller på din profil.
COOKIES
I forbindelse med login installeres en midlertidig cookie på den computer der benyttes.
I Internet Explorer (version 5.x) kan pågældende cookies om ønsket slettes under menuen "Funktioner" - "Internetindstillinger" - "Slet cookies".
TEKNISKE KRAV TIL BRUGERENS COMPUTERUDSTYR
Det forsøges at optimere teknikken på websitet, således at det fungerer i alle de mest udbredte browsere (Internet Explorer, Netscape, Mozilla, Opera, Chrome) og operativsystemer (Windows, Mac OS, Linux).
ÆNDRING AF PRISER OG HANDELSBETINGELSER
De til enhver tid gældende priser og handelsbetingelser fremgår af dette websted.
FORBEHOLD
Dette websted tager forbehold for taste- og prisfejl.
Dette websted er ikke ansvarlig for nedbrud af eller svigtende adgang til hjemmesiden, nedbrud i strømforsyning eller internetforbindelse, hærværk på systemet (både fysisk såvel som computervirus og hacking), misbrug af personoplysninger eller andre forhold og omstændigheder som er uden for vores kontrol.
ANSVARSFRASKRIVELSE
Dette websted og dets leverandører kan i intet tilfælde gøres erstatningsansvarlig for anvendelsen af dette websted, herunder garanterer man ikke og indestår i intet tilfælde for at et hold ikke opfylder brugerens forventninger og behov.- at dette websted og de herpå tilgængeliggjorte annoncer af enhver art er fejlfrie, tilgængelige, rigtige, nøjagtige, pålidelige, opdaterede, sikre, leveres rettidigt eller kan anvendes til det angivne formål. Dette websted og dets indholdsleverandører er således ikke erstatningsansvarlig for direkte tab, følgeskader, herunder driftstab, mistet avance og indirekte tab, som kunden, kundens aftagere/klienter/kunder eller tredjemand lider på grund af fejl ved en annoncetekst eller foto. Brugere, som ikke kan acceptere det anførte, bedes ophøre med enhver anvendelse af dette websteds ydelser samt forlade hjemmesiden. Ethvert link til tredjemands hjemmeside er uden ansvar. Dette websted påtager sig intet ansvar for eventuelle skader hos brugeren som følge af brug af vores ydelser på dette websted eller vore leverandørers.
KLAGER OG REKLAMATIONER
Hvis du ønsker at reklamere kan du henvende dig via kontakt på dette websted.
Privatlivspolitik for Balletkompagniet
Vi er forpligtet til at beskytte privatlivets fred for vores besøgende. Denne privatlivspolitik beskriver, hvordan vi vil behandle dine personoplysninger.
Vores hjemmeside bruger cookies for at forbedre din oplevelse og til at identificere dine præferencer på vores hjemmeside. Ved at bruge vores hjemmeside accepterer du vores brug af cookies i overensstemmelse med vilkårene i denne privatlivspolitik.
De dataansvarlige er
Balletkompagniet
Bernstorff Slot, Jægersborg Allé 93
2820 Gentofte
Telefon: 71993831
CVR: 32520758
Kontaktperson
Helle Keis
E-mail: helle@balletkompagniet.dk
Telefon: 28121191
Den dataansvarlige er ansvarlig for, at dine personoplysningerne behandles i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningen (EU/2016/679), herunder at der kun behandles relevante oplysninger, at de behandles lovligt, rimeligt og gennemsigtigt. Du kan finde databeskyttelsesforordningen her: www.eur-lex.europa.eu.
Hvilke oplysninger indsamler vi?Vi kan indsamle og behandle følgende typer personoplysninger: - Oplysninger om din computer og om dine besøg på og brug af denne hjemmeside (herunder, men ikke begrænset til, din IP-adresse, geografisk placering, browsertype og version, operativsystem, henvisning kilde, længde af besøg, sidevisninger, website navigation, brugernavn).
- Oplysninger om eventuelle transaktioner mellem dig og os på eller i relation til denne hjemmeside, herunder oplysninger om dine eventuelle køb af varer eller tjenester (herunder, men ikke begrænset til, navn, faktureringsadresse, kreditkortoplysninger).
- Oplysninger, du giver til os med henblik på tilmelding hos os (herunder, men ikke begrænset til, navn, e-mail, telefonnummer, adresse og postnummer).
- Oplysninger om dine foreningsmæssige forhold (herunder, men ikke begrænset til, dine sportsgrene, din deltagelse i arrangementer, pladsnummer, tøjstørrelse).
- Oplysninger, du giver til os med henblik på at abonnere på vores website-tjenester, e-mail meddelelser og / eller nyhedsbreve (herunder men ikke begrænset til navn, email).
- Andre oplysninger, som du vælger at sende til os. Når du oplyser os personlige oplysninger om en anden person, er du ansvarlig for, at du har lovligt grundlag til at formidle disse oplysninger på vegne af den anden person.
- Vi indsamler kun følsomme oplysninger (eksempelvis om handicap) i det omfang, du selv sender dem ind til os.
Dine oplysninger kan indsamles hos dig selv, den enkelte klub, fra instruktører/trænere, fra bestyrelsesmedlemmer eller fra andre aktører.
Anvendelse af dine personlige oplysninger
Behandling af personoplysninger er både i din og i vores interesse med henblik på at vi enten kan levere den service du tilmelder dig, eller for at vi overholder lovgivningen.
Personoplysninger som du sender via denne hjemmeside vil blive behandle til de angivne formål i overensstemmelse med denne privatlivspolitik eller på relevante dele af hjemmesiden. Vi kan behandle dine personoplysninger til at:
- Administrere hold, dine medlemskaber og alle services relateret til denne organisation, herunder også dine forskellige roller såsom deltager, instruktør eller bestyrelsesmedlem.
- Forbedre din browseroplevelse ved at tilpasse hjemmesiden.
- Aktivere din brug af de tjenester tilgængelige på vores hjemmeside.
- Levere tjenester du har købt via hjemmesiden.
- Sende opgørelser og fakturaer til dig, og indsamle betalinger fra dig.
- I det tilfælde du har accepteret, at vi sender dig nyhedsbreve, generel og kommerciel kommunikation om vores tjeneste, behandler vi dine oplysninger til det formål.
- Sende dig e-mail beskeder som f.eks. advisering om tilmeldelser, kvitteringer, bookinger, samt nyhedsbreve som du til enhver tid kan framelde.
- Hvor du specifikt har bedt om det, at sende dig markedsføringsmateriale, eller tilbud fra omhyggeligt udvalgte samarbejdspartnere, som vi tror kan være af interesse for dig via post, e-mail eller lignende teknologi (og du kan informere os til enhver tid, hvis du ikke længere ønsker at modtage marketing kommunikation).
- Holde hjemmesiden sikker og forebygge misbrug.
- Kontrollere overholdelsen af vilkår og betingelser for brug af hjemmesiden.
- Forsvarligt sikre kvaliteten i vores medlems- og kunderegister og sikre mulighed for korrekt bogføring og fakturering.
- Udsende medlemsundersøgelser og lignende til brug for feedback fra medlemmer via ekstern leverandør.
I det omfang du sender personlige oplysninger til offentliggørelse på vores hjemmeside, eksempelvis via forum, vil vi offentliggøre og behandle disse oplysninger i overensstemmelse med denne tilladelse, du giver til os ved accept af vores nærværende betingelser.
Vi kan videregive dine personoplysninger til eventuelle andre afdelinger og hvis der findes en hovedafdeling af denne organisation. For så vidt som det er rimeligt og nødvendigt for de formål, der er fastsat i denne fortrolighedspolitik. Derudover kan vi videregive dine personoplysninger i det omfang vi er forpligtet til at gøre det i medfør af EU-retlig eller national lovgivning.
Vi vil ikke, uden dit udtrykkelige samtykke, videregive dine personlige oplysninger til nogen tredjepart med henblik på direkte markedsføring.
Bortset fra bestemmelserne i denne privatlivspolitik, vil vi ikke i øvrigt give dine oplysninger til tredjemand.
DIBS
Alle finansielle transaktioner på hjemmesiden håndteres gennem vores betalingstjenesteudbyder, DIBS. Du kan gennemgå DIBS' fortrolighedspolitik på www.dibs.dk. Vi deler alene oplysninger med DIBS, i det omfang det er nødvendigt med henblik på behandling af de betalinger du foretager via vores hjemmeside; refundering af betalinger, behandling af klager samt forespørgsler vedrørende betalinger og tilbagebetalinger.
Compaya
Alle SMS-beskeder der sendes til dig sendes gennem vores SMS-udbyder, Compaya A/S www.compaya.dk. Det er udelukkende dit SMS-nummer der anvendes og det gemmes ingen andre steder end på din profil hos os.
Vi behandler dine oplysninger på baggrund af bestemmelsen i databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra b, hvor behandling er nødvendig af hensyn til at opfylde vores forpligtelser i medfør af disse vilkår samt levere servicen til dig. Derudover behandler vi visse oplysninger på baggrund af dit samtykke i medfør af databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra a. Hvis vi behandler dine oplysninger på baggrund af dit samtykke, har du til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Dette kan du gøre ved at rette henvendelse til den ansvarlige klub eller det ansvarlige forbund.
Vi kan behandle dine oplysninger i tilfælde, hvor vi vurderer at vi har en legitim interesse i at behandle dine oplysninger med henblik på at udvikle forretningen eller servicen, og at denne interesse er i overensstemmelse med generel brugerinteresse.
Vi anvender leverandører og udviklere placeret i tredjelande, hvorfor vi i visse tilfælde vil overføre personoplysninger til tredjelande. Overførslen opfylder kravene til Kommissionens standardkontrakter, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 46.
Opbevaring af personoplysninger
Vi anvender Klubmodul, som ejes og administreres af Klubmodul ApS, til at indsamle og behandle oplysninger om vores medarbejdere (frivillige og lønnede), medlemmer og brugere. På den måde er vi sikret at alle personoplysninger, du giver opbevares på sikre (kodeordsbeskyttede og firewall-beskyttet) servere, at alle elektroniske transaktioner indgået via hjemmesiden vil blive beskyttet af krypteringsteknologi (SSL - Secure Socket Layer), og at vi ikke gemmer kreditkortoplysninger eller deler dem ikke med en tredjepart.
Vi opbevarer dine personoplysninger mens dit medlemsskab består. Derudover opbevarer vi dine oplysninger i tre år fra udmeldelsesdatoen og din sletning af profil, bl.a. til brug for tilskud fra kommunen. l særlige tilfælde kan der efter aftale og hvor der er relevans gemmes oplysninger i en længere tidsperiode, som fastsættes i de enkelte tilfælde – eksempelvis oplysninger om æresmedlemskab.
I alle tilfælde opbevares en nødvendig del af dine personoplysninger i overensstemmelse med bogføringslovens § 10, stk. 1, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, som materialet vedrører. Herefter slettes de.
Ændringer i vilkår og politikker
Vi kan opdatere denne privatlivspolitik fra tid til anden ved at udgive en ny version på vores hjemmeside. Du bør tjekke denne side lejlighedsvis for at sikre, at du er tilfreds med eventuelle ændringer.
Dine rettigheder
Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte den ansvarlige klub, det ansvarlige forbund eller Klubmodul på vores kontaktformular.
- Ret til at se oplysninger (indsigtsret) - Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.
- Ret til berigtigelse (rettelse) - Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.
- Ret til sletning - I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.
- Ret til begrænsning af behandling - Du har visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
- Ret til indsigelse - Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger. Det gælder også i forhold til oplysninger, vi behandler efter en interesseafvejning. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.
- Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet) - Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.
Du kan til enhver tid bede os annullere din profil ved at sende en e-mail til os, eller du kan slette din egen profil ved at logge ind og scrolle til bunden af din profil.
Klage til Datatilsynet
Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.
Tredjeparts websteder
Hjemmesiden kan indeholde links til andre hjemmesider. Vi er ikke ansvarlige for tredjeparts websteder politik eller praksis omkring personoplysninger.
Kontakt
Hvis du har spørgsmål om denne politik eller vores behandling af dine personoplysninger, så kontakt os.
Helle Keis
E-mail: helle@balletkompagniet.dk
Telefon: 28121191
Dataansvarlige
Balletkompagniet
Bernstorff Slot, Jægersborg Allé 93
2820 Gentofte
Telefon: 71993831
CVR: 32520758
Den registeransvarlige for de indsamlede oplysninger på denne hjemmeside er
Databehandler
Klubmodul ApS
Dalbygade 40A, 2 sal
6000 Kolding og Industrivej 21, 1.
3550 Slangerup
Telefon: 35113639
CVR-nummer: 31501512
klubmodul.dk
Underleverandør
Vores it-system og hjemmeside(r) hostes på lokationer i Tyskland med følgende underleverandører:
Keyweb AG
Neuwerkstraße 45/46
99084 Erfurt, Tyskland
Telefon: +49 361 6585330
ABAKOMP Internet Service ApS
Skovglimt 24
6340 krusaa
Telefon: 96909090
Du kan læse mere om cookies og administrere dit samtykke her.